En gemensam ingång till organisationens tjänster
Ett kontaktcenter kan kortfattat beskrivas som:
Då etableringen av kontaktcenter sker i flera steg och till stora delar liknar den vid införande av e-tjänster kan detta utvecklingsarbete med fördel ske samordnat.
Vindimas erbjudande inom kontaktcenter innefattar:
Förstudie och handlingsplan
I förstudien identifieras nyttan med en kundtjänst/kontaktcenter, viktiga förutsättningar analyseras och en nulägesanalys görs där exempelvis telefonmätningar svarar på vilka frågor som medborgare och företagare ställer. Nulägesanalysen ligger till grund för en övergripande handlingsplan där det kommande arbetet planeras såsom identifiering av frågor och svar, beslut om organisation och bemanning, införande av IT-system och telefonlösning, lokalisering etc.
Införande av kontaktcenter
Handlingsplanen genomförs:
För en modern, effektiv och serviceinriktad offentlig förvaltning.
Vindima inför kontaktcenter hos Sveriges Kommuner och Landsting
21 mars, 2018
Vindima erbjuder projektledarutbildningar åt Stockholms Stad.
6 mars, 2018
Copyright @ All Rights Reserved